fredag den 11. april 2008

Kaninungerne

En af mine andre interesser (udover scrap) er avl af diverse dyrearter. Jeg er dog ved at skære ned på bestanden, og det næste stykke tid fremover, vil jeg mest koncentrere mig om avl af løvehoved kaniner. Jeg arbejder på at lave nogle flotte hollændertegnede løvehoveder i farverne sort, blå, japanertegnet sort og japanertegnet blå. Men der ligger også andre gener i vores bestand, og der er også ofte mulighed for unger i madagaskar, vildtgrå og vildtgul. Grunden til at jeg skriver "vores" er, at en del af kaninerne tilhører mine børn, og nogen af disse indgår også i avlen.

Her er lidt billeder af vores nuværende kaninunger. Det yngste kuld er født 6/4-08 og er 2 dage gamle på billedet her. Moren til kuldet tilhører min ældste datter, og hun har fået lov til at beholde en af ungerne. Jeg regner med at jeg også skal beholde en hununge til videre avl. Men de to andre skal sælges.


Det ældste kuld er født 20/3-08. Der er to unger i kuldet, og de er 3 uger gamle på billederne her.



Hvis du gerne vil læse mere om mine kaniner og andre dyr, så kan du gå ind på http://www.hobbydyrene.dk/ og se mere.


2 kommentarer:

Linda sagde ...

Velkommen i blogverden, og hvor er det dog nogle søde små kaninunger. Man får helt lyst til at kramme dem.

Gitte Grønfeldt sagde ...

Til lykke med din nye blog - hvor er det dog bare nogle nuttede kaniner du har (de er jo lige til at knuse-kramme :o)).