søndag den 19. december 2010

19. december

Jeg har ikke fået vist denne "lysestage" på bloggen... Den er lavet af en stor dåse fra nogle pærer eller ferskner. Jeg bruger den til fyrfadslys.


I år er første gang, at vi (sandsynligvis) får vores kalenderlys brændt til bunden LOL Jeg plejer altid at glemme dem, men i år har ungerne mindet mig om det. Vi har endda hele 3 kalenderlys i år. De to, som jeg har tidligere vist, har drengene lavet, og det 3. her er et gammelt et der har lagt i skuffen.... det var kun brændt ned til nr 3, så den kunne jo godt "genbruges" ;)

Lysestagen har jeg arvet fra min bedstemor, og den er vist ret gammel.



I dag har vi fået lavet konfekt... Her ses de 4 ældste i fuld gang.


Jeg laver en konfektmasse, som jeg har fået opskriften på af min mor. Vi lavede det altid, da jeg var barn. Det er farvet med hhv frugtfarve og kakao.

Så bruger vi bl.a. udstiksforme eller bare fri fantasi til at lave figurer mm, som bliver pyntet med smarties og krymmel.
Her er det Sannie, der har lavet en ko :)

Som det kan ses her på billedet af Sandra, så skal der også være tid til smagsprøver ;)


Ha en god søndag :)

3 kommentarer:

Bertram sagde ...

Det ser ud til i har hygget jer rigtig meget.

Karina Beck sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud!
Og flot dåse.
God søndag aften.

Annette / aka sagde ...

Jamen man kan jo se hvordan ungerne hygger sig.
Det der kunstige marcipan lavede min mor også. Og så alt det frugtfarve. Min mor lavede "rugbrød med pålæg" på af alle de farver. I ca 2 x 4 cm. Stort arbejde at lave spegepølse !Og så lavede hun rigtig marcipan - men det var til de voksne !
Kunne du lægge opskriften ud ? Jeg har ikke set den i mors kogebøger, og hun har været død i 6 år nu. Gider du ?

Smuk dåse, og kalenderlys i gammel kammerstage.
Vores lys er kasseret idag. Det sad jo i ler op til den 18. dec. LOL.

God søndag aften.