onsdag den 22. december 2010

22.december

Har været ude i haven og tage billeder i dag :) Fik taget en masse fuglebilleder, men desværre var dette den eneste gode imellem.

Træerne er bare vildt smukke med de hvide grene og den blå himmel som baggrund.







Vi ville ha haft træet ind i dag, men det kunne jeg og ungerne ikke klare selv. Det skulle nemlig skæres til, men vi kunne ikke finde noget at gøre det med, så det må vente til manden kommer hjem fra arbejde, hviket er et større projekt i dag pga vejret. Han har normalt 2 timers kørsel hjem, men i dag bliver det nok det dobbelte...
Nå, men vi fik da fundet juletræstæppet frem, og som så meget andet af mine juleting, er det gammelt og har en god historie :) Det er den ene af mine bedstemødre, der er startet på tæppet i sin tid, men da hun blev træt af det, så tog min anden bedstemor over. Jeg ved ikke helt hvornår det er lavet, men det er enten da jeg var helt lille eller endda før jeg blev født :) Så det tæppe er jeg meget glad for, og tænker på mine bedstemødre, hver gang, jeg finder det frem.


I morgen håber jeg at kunne vise et pyntet juletræ frem :)

3 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Sikke skønne fotos. Og sikke en blå himmel. Flot stemning.

Det juletræstæppe er bare fint og gammelt. Jeg mindes sådan et fra min barndom....for 100 år siden. Slut 50'erne, beg. 60'erne. Og med stearindryp på.....sådan skal det være.
Jeg håber din mand får klaret juletræsproblemet - ellers har vi kunstigt til gratis udlån i morgen. LOL.

Anne Thormose sagde ...

Sikke nogle flotte billeder fra haven. Og held og lykke med juletræet - det kan være du skal bruge varmepistolen til at tø det op med. ;o)

Betina Olesen sagde ...

Synes da så det ene du fik af fuglene, er blevet rigtig godt...
Skøn historie omkring dit juletræstæppe... sjovt at begge dine bedstemødre har broderet på det... det er da en rigtig god historie for eftertiden...

Glædelig jul til dig og dine...